صدای آمریکا: یاسمن پهلوی از ابتلای خود به سرطان سینه خبر داد

یاسمن پهلوی از ابتلای خود به سرطان سینه خبر داد

<<منبع: صدای آمریکا>>

یاسمن پهلوی در کنار همسرش شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی

یاسمن پهلوی همسر شاهزاده رضا پهلوی در یک پیام ویدئویی بر روی فیسبوک و اینستاگرام خود از ابتلا به بیماری سرطان سینه خود خبر داد.

او در این پیام گفت می خواهد از بیماری خود برای آگاهی زنان و دختران ایرانی استفاده کند، و با اینکه زنان معمولا درباره بدن و بیماری خود صحبت نمی کنند قصد وی اطلاع رسانی، و جلب توجه همگانی به اهمیت سرطان سینه در بین زنان و دختران است.

یاسمین اعتماد امینی (پهلوی) متولد ۴ مرداد ۱۳۴۷ در تهران است. او ۲۲ خرداد ۱۳۶۵ با شاهزاده رضا پهلوی فرزند آخرین شاه ایران ازدواج کرد و آنها سه دختر به نامهای نور، ایمان و فرح دارند.

عکس خانوادگی خانواده پهلوی. یاسمن پهلوی سمت چپ

خانم پهلوی دکترای حقوق نظری از دانشکده حقوق دانشگاه جرج واشینگتن دارد.

به گفته کارشناسان عدم آگاهی زنان از بیماری و پیشگیری موجب بالا رفتن میزان مرگ و میر مبتلایان به این بیماری است.

در ایالات متحده از هر ۸ زن، یک نفر در طول عمر خود، مورد حمله سرطان سینه قرار می گیرد.

یک پیش بینی سایت «سرطان سینه در آمریکا» می گوید تنها در سال ۲۰۱۸، احتمالا ۲۶۶ هزار زن به سرطان سینه مبتلا خواهند شد.

این سرطان که در صورت تشخیص دیرهنگام می تواند به مرگ فرد منجر شود، بر اساس پیش‌بینی‌ها در سال ۲۰۱۸، موجب مرگ حدود ۴۰ هزار زن در آمریکا می شود.

در ایالات متحده ورزشکاران، هنرمندان و چهره های صاحب نفوذ رسانه‌ای تلاش دارند زنان را به پیشگیری و آزمایشات قبل از ابتلا به سرطان سینه ترغیب کنند.

ایران نیز شاهد رشد مبتلایان سرطان سینه در زنان است. ناهید نفیسی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به تازگی گفته بود که بر اساس آخرین گزارش‌ها آمار ابتلا به سرطان سینه در ایران ۳۰ در ۱۰۰ هزار است.

سالانه حدود ده هزار نفر در ایران به این سرطان مبتلا می شوند. آمار جهانی مبتلایان زیر ۴۰ سال ۶ درصد است ولی در ایران ۲۵ درصد است.

خانم نفیسی درباره دلایل بروز سرطان سینه در میان زنان ایرانی گفته بود تغذیه ناسالم، آلودگی هوا، کیفیت زندگی، ازدواج دیرهنگام و شیر ندادن نوزاد از عوامل مهم در بروز این سرطان است که تا حدود زیادی می‌توان از آن پیشگیری کرد.

Translate »