صدای آمریکا: تولد گوگل با یک انیمیشن از سوالات عجیب بیست سال اخیر کاربران

تولد گوگل با یک انیمیشن از سوالات عجیب بیست سال اخیر کاربران

 

<<منبع: صدای آمریکا>>

گوگل به مناسبت بیست سالگی خود، انیمیشنی را بر صفحه نخست خود قرار داده است. این انیمیشن، سوالات محبوب این بیست سال را برای کاربران مرور می کند.

انیمیشن، از پرسشهایی مانند «گوگل چیست»، «در سال ۲۰۰۰ چه اتفاقی می افتد»، «محبوب ترین ورزش دنیا چیست»، «آیا پلوتون سیاره است» تا سوالاتی چون «چگونه برقصیم» و جستجوهایی از جمله «عروسی سلطنتی» را در بر می گیرد.

انیمیشن گوگل با تشکر از کاربرانش به زبانهای گوناگون به پایان می رسد.

گوگل همچنین یک صفحه تعاملی به نام «بیست سال با گوگل» راه اندازی کرده و نکات جالبی را از بیست سال جستجوی کاربران ارائه داده است.

این صفحه شامل زیر مجموعه هایی چون «بازیگران»، «ورزش ها»، «فوتبالیست ها»، «کتابها» و «حیوانات»، «غذاها» ، «برنامه های تلویزیونی» و «ترانه های موسیقی» است.

با کلیک کردن روی هر قسمت، می توان بیشترین میزان جستجو را میان نامهای محبوب پیدا کرد.

مثلا در بخش حیوانات، متوجه می شویم که کاربران سراسر دنیا بیشتر از هر حیوان دیگری، «سگ» را جستجو کرده اند.

در قسمت «بازیگران»، می فهمیم که از سال ۲۰۱۶ تا امروز، بیشتر از هر بازیگر دیگری نام «مگان فاکس» جستجو شده است.

در بخش «فوتبالیست ها»، گوگل می گوید از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸، «لیونل مسی» در میزان جستجوی نامش، رتبه سوم را گرفته است. از سال ۲۰۱۷ تاکنون، بازیکنی که نامش بیشتر از دیگران جستجو شده «نیمار» بازیکن برزیلی است.

در قسمت «غذا»، کاربران در تمامی این سالها بیشتر «آب» را جستجو کرده اند. در سال ۲۰۰۳، «برنج» بیشتر از هر زمان دیگری جستجو شد.

گوگل با ابتکار جالب دیگری بیست سالگی خود را جشن گرفته است.

اگر در روز بیست و هفتم سپتامبر ۲۰۱۸ به گوگل مراجعه کنید و از این وب سایت در مورد مفاهیم قدیمی بپرسید، گوگل با شما شوخی می کند و معادل مدرن آن مفاهیم را به شما می دهد.

مثلا اگر از گوگل در مورد فایل mp3 بپرسید به شما در مورد «استریمینگ» موسیقی اطلاعات می دهد.

اگر گوگل کنید، «اتاق چت» به شما در مورد «اس ام اس به گروه» اطلاعات می دهد.

اگر از گوگل سوال کنید «چطور متوجه بشویم کسی ما را دوست دارد» به جای نشانه های عشق می نویسد «بکش سمت راست» که در واقع اشاره ای است به شیوه کار کردن اپ های متعدد «زوج یابی» که در آن اگر کسی نظر شما را جلب کند صفحه را به سمت راست می کشید.

گوگل رسما در سال ۱۹۹۸ بنیانگذاری شد و امروز سومین شرکت ارزشمند جهان به بهای ۸۶۳ میلیارد دلار است.

Translate »