9/14/18 نکته ها و پیشنهادات – حسین مجید

نکته ها و پیشنهادات – حسین مجید

<<منبع: جوانان>>

آقای مجید: دختر ما کلاس 11 دبیرستان میباشد وبه ما می گوید که دوست دارد از دبیرستان بیرون بیاید و به کالج 2 ساله برود به جای اینکه دبیرستان و کلاس 12 را تمام کند من و پدرش مخالف هستیم شما چه فکر می کنید؟
با تشکر از لوس آنجلس
خانم و آقای محترم: با توجه به اطلاعات کمی که از دختر شما دارم جواب سئوال شما را بطور عمومی میدهم.
صدها هزار دانش آموز دبیرستان در یک رقابت و سعی می کنند که دبیرستان را با نمرات خوب به پایان برسانند و اگر می توانند از نظر درسی آماده هسستند بعد از دبیرستان وارد یکی از دانشگاههای چهارساله بشوند با توجه به نمرات خوب – کلاسهای مهم امتحانی SAT و کارهای جنبی وارد دانشگاه مورد علاقه خود بشوند.
به نظر من وبطورکلی توصیه میشودکه دانش آموزان دبیرستان را به خوبی به پایان برسانند و در سالی که کلاس 12 میباشند برای 10 دانشگاه با توجه به موارد درسی و مالی و خانوادگی اقدام کنند. و بعد از اینکه جواب دانشگاهها به دست آنها رسید یکی را با توجه به رشته تحصیلی انتخاب و وارد آن دانشگاه بشوند و اگر این امر به حقیقت نرسید بعد به یکی از کالج های 2 ساله وارد شوند و بعد از 2 سال به یک دانشگاه چهارساله خود را منتقل کنند.
درهرحال با کانسولر دبیرستان مشورت کنید و نتیجه مطلوب را بدست آورید.
موفق باشید

***

آقای مجید: ما صاحب 2 فرزند 13 و 14 ساله هستیم که در ورزش بسیارخوب هستند به نظر شما شرکت در ورزشهای دبیرستانی می تواند برای آنها بورسهای ورزشی را به ارمغان بیاورد و کلا شرکت در تیم های ورزشی برای آنها مفید است یا نه؟
با تشکر – از کالیفرنیا
خانم و آقای محترم: ورزش جزئی از زندگی فرزندان ما را در بر می گیرد و می تواند بسیار مفید باشد.
ورزش در دبیرستان برای دانش آموزان بسیار مهم است و هم چنین برای دبیرستان آنها و افتخارآفرین. هر ساله صدها دانش آموز ورزشکار دبیرستانی از طریق بورسهای ورزشی وارد دانشگاههای معتبر میشوند ولی بخاطر داشته باشید که گرفتن بورسهای ورزشی ساده نیست و دانشگاهها بورس ها را به بهترین ورزشکاران میدهند.
اگر فرزندان شما در ورزشی که دوست دارند در سطح بالا باشند و چندین سال آن را بازی کرده باشند و درکنار دبیرستان در کلابهای مختلف ورزشی در خارج از دبیرستان هم مشغول هستند شانس خود را بالا می برند. مهم این است که فرزندان شما در تیم اول دبیرستان بازی کنند تا نظر مربیان دانشگاه را جلب کنند. البته در کنار ورزش نمرات درسی آنها هم باید بالا باشد. خود را با قوانین NCAA آشنا کنید و با مربی ورزش او همکاری کنید.
موفق باشید

***

آقای مجید: به نظر شما درحال حاضر موقع خوبی برای خرید خانه است؟ من وهمسرم هر دو بطور تمام وقت کار می کنیم و دوست داریم هرچه زودتر اول منزل شخصی خود را بخریم لطفا ما را کمک کنید.
با تشکر
خانم و آقای محترم: هیچ موقع برای خرید اولین منزل شخصی دیر نیست و خرید منزل شخصی یکی از راههای خوب برای بازنشستگی می باشد. قبل از هر تصمیمی به موارد زیر توجه کنید:
1- درآمد کافی و حقوق مناسب
2- پس انداز برای پیش قسط
3- مشورت با حسابدار خود
4- مسائل مالیاتی شما
5- انتخاب شهر و محل زندگی
6- نوع وام منزل شما
7- قسط ماهانه
8- اگر فرزند دارید فاصله مدرسه و دبیرستان و محل خرید تا خانه
9- چند سال می خواهید در آن منزل زندگی کنید؟
10- مشورت با یک مسئول خرید خانه
11- تفاوت قسط منزل با اجاره
موفق باشید

***

آقای مجید: من وهمسرم دوست داریم به یک کروز(مسافرت با کشتی) برویم شما کجا را توصیه می کنید و بهترین راه برای انتخاب چیست؟
با تشکر: فرامرز
آقای فرامرز: مسافرت با کشتی بسیار پرطرفدار است و کم دردسر برای برنامه ریزی. البته رفتن به مسافرت با کروز در فصل های مختلف بسیار مهم میباشد.
به عنوان مثال اگر میخواهید به کروز آلاسکا بروید تا سال آینده باید صبر کنید چون آخرین مهلت برای کرور آلاسکا آخر ماه اگوست میباشد. توصیه می کنم اول به کروزهای کوتاه مدت بروید که از یک هفته بیشتر نباشد. اگر در کالیفرنیا زندگی می کنید اول کروزهای 3 روزه مکزیک را امتحان کنید.
از شرکت های مسافرتی معتبر کمک بگیرید و با یک شرکت مسافرتی مورد علاقه خود صحبت کنید.
سایت های مختلف مانند Costco Travel و AAA را چک کنید. ضمنا قیمت ها را خوب بپرسید و خرجهای جانبی را فراموش نکنید.
سفرخوش

Translate »