صدای آمریکا: دریافت چهارمین جایزه اصلی دنیای هنر توسط جان لجند

دریافت چهارمین جایزه اصلی دنیای هنر توسط جان لجند

<<منبع: صدای آمریکا>>

«جان لجند» خواننده، نوازنده، آهنگساز، ترانه نویس و بازیگر آمریکایی با دریافت «امی»، جوایز چهارگانه اصلی دنیای هنر یا «ای جی او تی» EGOT را تکمیل کرد و به افتخار بزرگی دست یافت.

این جایزه در مراسم سالانه «هنرهای خلاقه امی» یا برترین های صنعت تلویزیون به این هنرمند اهدا شد.

جان لجند برای هنرنمایی در «کنسرت عیسی مسیح سوپراستار» امی گرفت؛ نمایش موزیکالی که به مناسبت عید پاک از شبکه تلویزیونی «ان بی سی» پخش شد.

این نمایش اقتباسی است از اثری به همین نام که «اندرو لوید وبر» و «تیم رایس» در سال ۱۹۷۰ تولید کردند.

جان لجند در این نسخه تلویزیونی نقش عیسی مسیح را بازی کرد و در قسمت های مختلف همراه با ارکستری بزرگ به اجرای قطعاتی مذهبی در چهارچوب آموزه های انجیل پرداخت.

جوایز چهارگانه اصلی دنیای هنر شامل امی، گرمی، اسکار و تونی است که به اختصار «ای جی او تی» نامیده می شود.

جان لجند در گذشته جوائز گرمی، اسکار و تونی را گرفته بود و پس از دریافت جایزه امی، به جمع ستارگان بزرگی پیوست که به چنین افتخاری دست یافته‌اند.

در مراسم یکشنبه که در تالار مایکروسافت لس آنجلس برگزار شد؛ «اندرو لوید وبر» و «تام رایس» نیز برای همین پروژه امی گرفتند و این چهارگانه هنری را تکمیل کردند.

جان لجند ۳۹ ساله جوان ترین هنرمندی است که تاکنون موفق به دریافت ای جی او تی شده است.

او از چهره های تأثیرگذار موسیقی آمریکا در سالهای اخیر است و آثار متنوعی در سبکهای آر اند بی، سول، نئو سول و پاپ منتشر کرده است.

از جمله هنرمندان مشهوری که تاکنون موفق به دریافت این چهارگانه شده‌اند می توان به «ووپی گلدبرگ»، «ریتا مورنو» و «مل بروکس» اشاره کرد.

Translate »